Mag ik effe uitpraten?

Bij IBN zijn we vooral gericht op de regio. IBN DoQument Services heeft echter klanten door het hele land, omdat we het werk naar ons toehalen, dus ik ben regelmatig ‘op pad’. In een eerste kennismakingsgesprek vertel ik altijd vol trots dat we een echte social enterprise zijn; dat het onze missie is mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kansen te bieden op volwaardigheid door echt werk. Toch merk ik soms een bepaalde aarzeling bij potentiële nieuwe klanten, maar daar heb ik een hele simpele oplossing voor.

Privacygevoelige informatie
Veel mensen die kennismaken met onze organisatie kunnen het zeer waarderen hoe wij kansen creëren voor mensen die het zonder hulp niet redden op de arbeidsmarkt. Maar ze willen wel graag weten hoe er precies met hun dossiers en archieven wordt omgegaan als wij ze digitaliseren. Ik leg dan uit dat onze medewerkers zich volledig focussen op het leveren van kwaliteit en alle aandacht hebben voor het op een veilige manier verwerken van privacygevoelige informatie. Om bedrijven en organisaties de gelegenheid te bieden het digitaliseringsproces met eigen ogen te aanschouwen, nodig ik ze vervolgens uit voor een bezoek aan onze scanlocatie.

Betrokkenheid en motivatie
Bij IBN DoQument Services hebben we dan ook regelmatig ‘hoog bezoek’. Ik geef de geïnteresseerden een uitgebreide rondleiding over de werkvloer en doe een poging een toelichting te geven op de verschillende werkzaamheden. Ik hoor je denken: een poging? Ja, een poging, want in de meeste gevallen kom ik hier namelijk niet aan toe. De medewerkers onderbreken – enthousiast – mijn verhaal om zelf vol overgave te vertellen hoe zij het werk uitvoeren. Waar ze goed op letten, hoe ze de dossiers verwerken en hoe ze ervoor zorgen dat de kwaliteit optimaal is. De bezoekers waarderen dit enorm! Het toont de betrokkenheid en motivatie van onze medewerkers en dat laat een goed gevoel achter bij onze (potentiële) klanten. Op zo’n moment denk ik er dan ook niet over om ze erop te wijzen dat ik eerst even wil uitpraten.

Na zo’n bezoek merk ik dat klanten het digitaliseren van hun privacygevoelige personeels- en bedrijfsinformatie met een gerust hart aan ons overlaten. En dat ze blij zijn hiermee tevens invulling te kunnen geven aan de participatiewet, Social Return of maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Wil jij ook weleens een rondleiding op onze scanlocatie en kennismaken met ons enthousiaste team? Bel (0413 334455) of mail me dan. Ik beloof je dat ik jou wel laat uitpraten.

1,898 totaal aantal vertoningen, 2 aantal vertoningen vandaag


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *