Kernwaarden in balans

Binnen IBN gaan we uit van drie kernwaarden: klantgerichtheid, het beste uit mensen halen en resultaatgerichtheid. Als je mij vraagt welke van deze drie het belangrijkst is, zeg ik, niet een. Ze zijn alle drie even belangrijk. Zoals vaak het geval, gaat het om de juiste balans. Die balans bewaren zie ik dan ook als een van mijn grootste uitdagingen.

Klantgerichtheid

Om onze missie waar te kunnen maken, zijn onze klanten van essentieel belang. Door het bieden van een goede kwaliteit en in te gaan op de wensen en eisen van onze klanten, proberen we een optimale klantgerichtheid na te streven. Die wensen en eisen zijn richtinggevend in alles wat we doen in onze organisatie. Klantgerichtheid is de basis om werk binnen te kunnen halen; onze medewerkers weten dat dat heel belangrijk is.

Het beste uit mensen halen

Onze medewerkers hebben een afstand tot de arbeidsmarkt. Het is daarom extra belangrijk uit te gaan van de mogelijkheden. Kwaliteiten die ze in huis hebben willen we optimaal ontwikkelen en benutten. Hoe beter wij er namelijk in slagen medewerkers op een passende werkplek in te zetten, des te beter kunnen ze toegevoegde waarde realiseren en hun loonkosten terugverdienen. En hoe beter ze daartoe in staat zijn, hoe minder afhankelijk wij worden van subsidies. Want die worden de komende jaren alleen maar minder. Daarom zijn wij bereid te investeren in opleidingen en extra begeleiding. Daartegenover vragen wij onze medewerkers zich tot het uiterste in te spannen. De uitdaging is niet alleen een geschikte werkplek vinden; er moet ook een prestatie geleverd worden.

Resultaatgerichtheid

Als we bovengenoemde kernwaarden goed in de praktijk weten te brengen en ze vervolgens in balans kunnen houden, komen we tot optimale resultaten. En dat is wat wij graag willen: de beste Social Enterprise zijn in onze branche en onze missie zo goed mogelijk uitvoeren. Daarom spreken we elkaar daarop aan; we zijn continu bezig verbeteringen door te voeren in onze organisatie.

Balans zorgt voor succes

Het feit is dat de ene kernwaarde niet belangrijker is dan de andere: de juiste balans zorgt voor het succes. Net zoals bij een Social Enterprise, waar ondernemen en het sociale aspect in balans moeten zijn. Zit jij ook met die balansvraag en wil je daar eens verder over praten? Aarzel dan niet en stuur me een e-mail. Misschien kunnen wij iets voor die balans betekenen.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door op ‘reactie plaatsen’ te klikken geeft u toestemming voor het plaatsen van uw reactie bij het blog met uw naam. Uw e-mailadres wordt in het cms (WordPress) bewaard zodat IBN eventueel contact me u zou kunnen opnemen. Wilt u meer weten over wat we met uw gegevens doen? Lees dan onze privacyverklaring.