Vakmanschap met een bonus!

Door Remko van Roosmalen (Productiemanager) en Lenny de Jong (Klantmanager)

 IBN heeft duurzaamheid in het DNA, hier staan we om bekend. Maar wat misschien minder bekend is, is dat we ons kunnen meten met gerenommeerde (productie)bedrijven. Zo ook in de co-packers branche, de business waar wij ons dagelijks mee bezighouden. We werken allebei al zolang bij IBN dat het voor ons heel normaal is dat onze medewerkers kwaliteit leveren. Ook onze langdurige relaties vinden dit vanzelfsprekend. Nieuwe contacten zijn echter vaak aangenaam verrast.

Profilering

Aanpakkers in co-packing, met de focus op kwaliteit, leverbetrouwbaarheid én mensen, dat is onze profilering binnen de co-packers branche. Om onze marktpositie te waarborgen, hebben we meer dan 1.000 collega’s opgeleid tot vakmensen. Professionaliteit staat voorop, duurzaamheid is vanzelfsprekend, net als de aandacht voor het ontwikkelen van mensen. Het levert ons klanten op met klinkende namen.

Trouwe klantenkring

Grote multinationals, maar ook kleinere opdrachtgevers en alles ertussenin: we hebben een trouwe klantenkring opgebouwd. En dat kan natuurlijk alleen als je goed werk levert. We hebben langdurige partnerships met bedrijven als Kuehne + Nagel, PepsiCo, Hero, Paardekooper, De Kikvorsch, Daelmans Banket en andere toonaangevende bedrijven. Door heldere en concrete afspraken te maken, marktconform te werken en een hoge kwaliteit en leverbetrouwbaarheid te garanderen, hebben we deze positie bereikt.

Een sociale co-packer

We realiseren het werk met de inzet van een bijzondere doelgroep, met als visie dat iedereen talent heeft. Dat talent benutten we en hierdoor behalen we supergoede prestaties, noem het vakmanschap met een bonus. De gesprekken met onze klanten gaan hier echter zelden over. Zitten we rond de tafel, dan gaat het bijna altijd over de werkzaamheden, de gewenste kwaliteit en strakke productieplanning. We krijgen complimenten over onze vakkennis, de betrokkenheid en over het vakmanschap van onze medewerkers. Daarbij rekent de klant ons af op de cijfers. Dat we op de achtergrond mensen door extra aandacht te geven volwaardig werk kunnen bieden, geeft een extra kick.

Gespecialiseerd in handwerk

Als commercieel bedrijf kunnen we alleen groeien als we professioneel werken. Mensen die extra ondersteuning nodig hebben op de arbeidsmarkt leiden we daarom op tot vakkrachten. Dit doen we al ruim 25 jaar en inmiddels zijn we gespecialiseerd in verpakkingswerk dat (nog) niet te automatiseren is. Ondanks alle technologische ontwikkelingen zal er altijd in- en ompakwerk blijven waarvoor handwerk de beste oplossing is. Wij pakken het met beide handen aan!

Flexibiliteit biedt kansen

Wat onze klanten ook kunnen waarderen is onze flexibiliteit, zowel voor structurele als eenmalige opdrachten, zoals actieverpakkingen. Indien gewenst werken onze medewerkers bij de opdrachtgever in huis. Dat we snel kunnen schakelen ontdekte Dutch PPE Solutions (DSM en VDL) toen vorig jaar hun medische mondkapjes moesten worden gecontroleerd en verpakt. Ook Hero, al jarenlang een trouwe klant, heeft ons het compliment gegeven dat we flexibel zijn en denken in mogelijkheden. In een eerder verschenen artikel vertelde de geïnterviewde dat Hero nog nooit te horen heeft gekregen dat iets niet kan. Geweldig om dat terug te lezen!

Duurzaamheid in DNA

IBN is een commerciële organisatie met duurzaamheid in het DNA. Het is voor ons meer dan de 5.000 zonnepanelen op de daken van de vestigingen, de elektrische auto’s in ons wagenpark en het tegengaan van materiaalverspilling. Eerlijk werk en economische groei is een van de duurzame doelen van de Global Goals van de Verenigde Naties, en dat streven we na. Die groei bereiken we door onze medewerkers te ontwikkelen. Want hierdoor kunnen we een goede en constante kwaliteit bieden aan onze klanten.

Impact

Dus wil je als bedrijf impact maken, dan zit je bij een organisatie met duurzaamheid in het DNA aan het juiste adres. Het is voor ons een reden om elke dag met veel plezier naar ons werk te gaan. We zijn professioneel bezig, leveren onze klanten een topproduct of -dienst en bieden een bijzondere doelgroep volwaardig werk. Werk waardoor ze (weer) mee kunnen doen in onze maatschappij. Do we need to say more?

 962 total views,  12 views today


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door op ‘reactie plaatsen’ te klikken geeft u toestemming voor het plaatsen van uw reactie bij het blog met uw naam. Uw e-mailadres wordt in het cms (WordPress) bewaard zodat IBN eventueel contact me u zou kunnen opnemen. Wilt u meer weten over wat we met uw gegevens doen? Lees dan onze privacyverklaring.