Dubbel goed met DOEGOODS

Overig

Mensen die de wereld op een eenvoudige manier een beetje mooier willen maken, zijn bij DOEGOODS aan het juiste adres. Maar hoe is DOEGOODS ooit ontstaan? En waarom is het zo’n goed idee om voor deze producten te kiezen? In eerste instantie natuurlijk vanwege de leuke pakketten en mooie, kwalitatief hoogwaardige producten. Maar er zit nog veel meer ‘muziek’ in.

Door Saskia van der Spank

DOEGOODS is ontstaan vanuit IBN in Oss, onze foodverpakkingslocatie. Jaren geleden zijn we hier gestart met het inpakken van kerstpakketten voor diverse klanten. En later ook onze eigen kerstpakketten, met regionale producten en artikelen die we toch al in- en ompakten in Oss. Al snel kwam de vraag naar kerstpakketten vanuit andere bedrijven in de regio. Zo ontstond deze aparte tak binnen IBN, DOEGOODS. Vanuit de afdeling inkoop ben ik er destijds bij betrokken geraakt en ik werd projectmanager. Tim Witsiers, voormalig teamleider in Oss, is onze product developer en Nico Driessen is als sales manager aan het team toegevoegd. Samen hebben we DOEGOODS handen en voeten gegeven.

Maatschappelijke impact
MVO kreeg in die tijd steeds meer aandacht en cadeaus met een maatschappelijke impact pasten daar goed bij, en nog steeds. Naast kerstpakketten, indien gewenst op maat, hebben we met steun vanuit de IBN-organisatie designitems en relatiegeschenken ontwikkeld van onder andere gerecycled karton. En we blijven het assortiment uitbreiden, ook op andere vlakken, zoals vloerdoppen vervaardigd van het restmateriaal van de automatten die we maken in Veghel.

Dubbel goed
DOEGOODS is een succes. Buiten dat er aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werk geboden wordt, gaat de winst naar de ontwikkeling van onze medewerkers. Degenen die moeite hebben met taal(vaardigheid), schrijven, rekenen of de computer krijgen de mogelijkheid gratis cursussen te volgen. We merken dat dit zeer wordt gewaardeerd door de medewerkers, zoals Johan, Ramon en Ties. Met DOEGOODS doe je dus dubbel goed!

Ook andere partijen dragen DOEGOODS om deze reden een warm hart toe. Zo stonden we bij gemeente Meierijstad op de kerstmarkt en konden medewerkers van Meierijstad niet alleen DOEGOODS-items kopen maar ook hun kerstbonnen doneren aan het laaggeletterdheid programma. Het leverde een mooi bedrag op!

Trotse medewerkers
Inmiddels is DOEGOODS geen project meer maar een merk van IBN en zijn wij sinds begin dit jaar alle drie ‘dedicated to DOEGOODS’. Het is prachtig om te zien hoe trots de medewerkers zijn als ze ‘hun’ producten terugzien op de website, bij iemand thuis of in de schappen, zoals bijvoorbeeld de vazen bij Cor van Schie in Veghel. Omdat het zo zichtbaar is, zijn medewerkers heel betrokken en geeft het hen een nog beter gevoel van eigenwaarde.

En weet je, het is met geen pen te beschrijven hoeveel voldoening dat geeft…


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door op ‘reactie plaatsen’ te klikken geeft u toestemming voor het plaatsen van uw reactie bij het blog met uw naam. Uw e-mailadres wordt in het cms (WordPress) bewaard zodat IBN eventueel contact me u zou kunnen opnemen. Wilt u meer weten over wat we met uw gegevens doen? Lees dan onze privacyverklaring.